Брами Одеси

Автор Фридман А. С.
Город Одесса
Издательство Фридман А. С.
Год издания 2010
Страниц 340
Тип печати Офсет
Тип обложки Твердый переплет
ISBN 966-96181-9-8

350,00 ₴

З кінця першого століття існування Одеси металеві ворота були парадним входом до будь-якого будинку. Кожний господар волів бачити його якнайвишуканішим.

Одеса – це місто, що до нього мають відношення багато відомих людей, про геній яких свідчать творіння їхніх рук. Чудові конструктивні рішення народжувалися підчас обміркування планів будівництва південного порту-фортеці. Для спорудження окремих будівель були залучені майстри зодчества, які мали особистий стиль та бачення забудови. Саме місто стає значним будівельним майданчиком для фахівців різних напрямків, різних архітектурних шкіл, і їхня творчість дає життя новим модним рисам.

Запропоноване ваші уяві видання є підсумком трирічної праці багатьох людей. Підвалини для її створення почали закладати ще ентузіасти-фотографи, які фіксували наше місто починаючи з середини ХХ століття. Видання присвячене лише одному різновиду так званих малих форм – воротам.

З кінця першого століття існування Одеси металеві ворота були парадним входом до будь-якого будинку. Кожний господар волів бачити його якнайвишуканішим. У цьому їм допомагала плеяда майстрів. Прийшли інші часи, і ворота стали захищати мешканців кожного двора від ворожого оточення, а надто в нічні години. Ще в 1960-ті роки на ніч усі ворота в Одесі замикалися, і лише двірник міг одчинити їх на вимогу обивателя, який загуляв та запізнився. Для цього біля кожних воріт на вулицю були виведені кнопки електричних дзвінків. У 1970-х роках правила знову змінилися. Багато воріт стали непотрібними. Вони або відчинили свої стулки, назавжди притуливши їх до стін під’їздів, або пішли на злом. Останнє сталося з абсолютною більшістю дерев’яних воріт. Ті, що пережили цей скрутний час і збереглися. Зараз є унікальними. Досвід показує, що ворота – один з найуразливіших фрагментів архітектурної пам’ятки.

Наша книга задумувалась як альбом найвиразніших, найкращих зразків брамної справи, представлених в одеських підворіттях. Однак з часом робота переросла первісний задум, стала служити благородній меті – каталогізувати усе, що на сьогодні збереглося, та віднайти якомога більшу кількість не збереженого. Найважчим завданням стало співвіднесення різнотипів воріт та виробників, чиї прізвища зазначені в одеських довідниках різних років. Так зародилася ідея музейного каталогу, в якому роль музею грає усе місто, а роль експонатів – окремі ворота, що все ще висять на своїх завісах. 

Вас может заинтересовать

Другие книги авторов